EFB

Aktuelle Zeit: 17.07.18, 0:25

Alle Zeiten sind UTC+02:00

Forumsregeln

Autor Nachricht
BeitragVerfasst: 04.01.10, 19:20 

Comodo Time Machine

Version: 2.4
Grösse: 20 MB
Homepage: http://www.comodo.com/home/data-storage ... covery.php
Lizenz: Freeware
Beschreibung:
Zitat:
Comodo Time Machine (CTM) is a powerful system rollback utility that allows users to quickly restore their computers to an earlier point in time. CTM 'snapshots' are a complete record of your entire system (including the registry, critical operating system files and user created documents).
Layered Security

* Schedule automatic snapshots to be taken at regular intervals
* Roll back to the last known working state in the event of virus attacks or crashes
* Take snapshots of your computer before large installations or system maintenance

Software Developers and testers can easily restore test systems to the default configuration after each deployment without the need to manually uninstall each application. Home users can even let the kids run amok on the family PC for an afternoon and be safe in the knowledge that any damage can be instantly undone and all files recovered.

Comodo Time Machine features an intuitive, friendly interface which offers quick and easy access to all functionality in the application. Additionally, it also features a sub-console that can be accessed before Windows starts and a Quick Operation console containing shortcuts to important and commonly executed tasks.
...

Why should I use Comodo Time Machine?

* Easy to use - even beginners can quickly create system snapshots with a few mouse clicks
* Provides instant and comprehensive system recovery after virus or spyware infections
* Instantly reclaim your machine after devastating system crashes
* Rollback the changes to ALL your documents - not just changes to system files and the registry
* Boot-up console allows you to rollback even when your system will not boot to Windows
* Test new software and network configurations in the knowledge that you can quickly switch back if problems develop
* Completely remove unwanted software installations without the need to uninstall or clean the registry
* Flexible restore options allow you to mount and browse snapshots to recover individual files or folders
* Right click on any file or folder to synchronize it with a snapshot version
* Schedule regular system snapshots to ensure highly relevant restore points
* Network administrators have another way to quickly fix user or software problems
* Libraries, Internet cafes and other publicly shared networks can schedule a total system restore at the end of each session

Mit Comodo Time Machine kann man Systemsnapshots anlegen (auch automatisert) und zu diesem Zeitpunkt jederzeit zurückkehren. Auch Dokumente werden zurückgesetzt - falls man das nicht will, sollte man diese vor dem Rollback gesondert sichern. Nicht getestet von mir! Ob die Firma mit dem angebissenen Apfel den Namen toleriert, bleibt abzuwarten.

Zuletzt geändert von Gordon am 19.02.10, 14:35, insgesamt 1-mal geändert.

Betreff des Beitrags:
BeitragVerfasst: 05.01.10, 1:15 
Mitglied

Hm, klingt interessant.

Zum Markenrecht: Ich bezweifle, daß Apple sich da was "holen" kann, dafür sind die Begriffe zu allgemein (man denke nur an "Windows") ...

Betreff des Beitrags:
BeitragVerfasst: 05.01.10, 9:42 

Ich kenne das Programm auch schon ein oder zwei Wochen und habe mich nach Gordons Aussage "Nicht getestet von mir" an einen Test gemacht und eine kleine Review geschrieben. Falls das jmd. interessiert: http://stadt-bremerhaven.de/comodo-time ... r-windows/

Betreff des Beitrags:
BeitragVerfasst: 05.01.10, 16:30 

Habe eben leider keine guten Erfahrungen (unter XP) mit dem Programm gemacht, hat mir erst .net nicht mehr reparabel beschädigt und nach der Deinstallation von TM wurden permanente Neustarts duchgeführt, mußte das System mit Paragon wiederherstellen. Also vor dem Test unbedingt ein Backup machen.

Viele Grüße
Sigma

Betreff des Beitrags:
BeitragVerfasst: 05.01.10, 16:59 
Mitglied

Ich lasse auch lieber die Finger davon, es will ja sowieso nicht, wenn es auch nur irgendwas jenseits von NTFS / FAT(32) sieht ...

Betreff des Beitrags:
BeitragVerfasst: 05.01.10, 18:21 
Mitglied

Hi Leudde,
eigentlich halte ich mich mit Kommentaren eher zurück.
Aber zu diesem Programm muss ich auch mal etwas loswerden.

Ich probiere oft und viel Software aus, die ich nach dem Test meist wieder loswerden will. Deshalb habe ich bisher Programme wie http://www.returnilvirtualsystem.com/ und http://www.eazfix.com (kostenpflichtig!) im Einsatz.
Auch Comodo Time Machine BETA 2.0.112674.133 wollte ich nur ausprobieren und habe es deshalb vor einigen Wochen auf meinem Notebook mit WIN XP installiert.

Ich darf sagen, dass ich vom ersten Moment an begeistert war und bin.
Es gibt bei mir bis heute Null Probleme. Die Wiederherstellung eines beliebigen Systemzustandes funktioniert innerhalb von Sekunden.
Natürlich war ich erst skeptisch, da mir nicht wirklich klar ist, was da hinter den Kulissen abgeht. Aber das Programm läuft dermaßen gut, dass ich nicht mehr darauf verzichten möchte.

Betreff des Beitrags:
BeitragVerfasst: 19.02.10, 13:10 
Mitglied

Jetzt bei Version 2.5

Zitat:
Release Notes for Comodo Time Machine v2.5:

IMPROVED! Compatibility with other security products.
FIXED! CTM can not be installed on a secondary disk
FIXED! CTM can not be installed while OS is not installed on the first HDD.

BeitragVerfasst: 20.04.10, 16:52 

bereits Ende März erschient Version 2.6

Zitat:
What's new in CTM 2.6?

* FIXED! Failed to uninstall CTM in some special environment.
* FIXED! After uninstall, system can't startup in some special environment.
* FIXED! A couple of critical bugs.
* FIXED! More than 20 GUI bugs.
* IMPROVED! Compatibility of installation.
* IMPROVED! Performance of disk accessing.
* IMPROVED! Improvements of command line tool. Now, command line tool

DL: http://www.comodo.com/home/download/dow ... me-machine

Alle Zeiten sind UTC+02:00