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BeitragVerfasst: 18.09.11, 17:05 
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Registriert: 03.06.06, 15:53
Name: Mandelbulb 3D
Version: 1.9.1
Größe: 19,81 MB
Homepage: http://www.fractalforums.com/index.php? ... oads;cat=5
Supportforum: http://www.fractalforums.com/mandelbulb-3d/
Lizenz: Freeware
Screenshot: http://666kb.com/i/bx22hngvcydfc884e.jpg
Admin-Rechte nötig?: Nein
portabel / abhängig von: Ja / -
Lauffähig ab (Win95, 2000, XP): Windows XP?


Beschreibung

Tolles Programm zur Erzeugung von 3D-Fraktalen mit großem Funktionsumfang. Erwähnenswert sind die komplexe aber gut durchdachte GUI und der 3D-Navigator, mit dem die Fraktale im First-Person-Shooter-Stil erkundet werden können. Das Programm setzt dabei auf ein cleveres bewegungsabhängiges Echtzeit-Rendering.

Die maximale Größe eines gerenderten Bildes beträgt theoretische 100 Megapixel, der Hersteller des Programms empfiehlt aber die 50 Megapixel nicht zu überschreiten. Mit der neuen Funktion "Big Renders", die ähnlich wie die Panorama-Funktion eines Fotoapparates funktioniert, gibt es allerdings auch keine tatsächliche Größengrenze mehr.


Ressourcen

Colour Maps/Texturen:
Skyzyk's Maps
Skyzyk's Filter Forge Maps
Kameelian's Maps 1
Kameelian's Maps 2
93 Tropical & Warm Maps


Tutorial-Sammlung (Englisch)

The Mandelbulb 3D Master Training Resource Guide

Kitchendon's Video Tutorials:
Part 1 - Overview
Part 2 - Basic Workflow
Part 3 - Colors
Part 4 - Lights
How to create textured 3D meshes with Mandelbulb 3D (old)
Voxel Stack Tutorial - How to create textured 3D meshes with Mandelbulb 3D (new)
Basic Animation Tutorial

Ulliroyal's Video Tutorial:
Positional Light Tutorial

JodyVL's Tutorials for Beginners:
The Basics
Lighting and Colouring
Lighting and Colouring Part 2
Cutting
Render Quality

HalTenny's Tutorials:
Tutorial 1
Tutorial 2
Tutorial 3

Fiery-Fire's Tutorial:
Negative Box Tutorial (The Basics)

Raysheaf's Tutorial:
Rendering with Mandelbulb 3D

LucaGN's Tutorials:
Tips and suggestions for Mandelbulb 3D
Barnsley 4D Tutorial

Theli's Tutorial:
Import to Minecraft


Zuletzt geändert von Soilworker am 10.02.17, 22:07, insgesamt 7-mal geändert.

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BeitragVerfasst: 24.09.11, 18:25 
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Registriert: 03.06.06, 15:53
Folgende Links im Eingangsposting hinzugefügt:

- 2 neue Video-Tutorials von Ulliroyal und Kitchendon
- 3 neue Text-Tutorials von Raysheaf und LucaGN
- 3 Colour-Map-/Texturen-Packs als Download


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BeitragVerfasst: 15.01.12, 13:14 
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Registriert: 03.06.06, 15:53
Version 1.7.6 ist erschienen.

Zitat:
Changelog

What is new in version 1.7.6:
- Inside plus outside rendering combined method.
- Bugfix: color artifacts on cutplanes in inside rendering and using orbit trap coloring or diffuse lightmaps.
- DEAO works more or less with inside renderings.
- Second focus points in DoF for defining a kind of focus line.
- Spline interpolation for maps and background images.
- Sticky options for formula, lighting and postprocessing panels now selectable by rightclicking those buttons on the main window. Less problems with slower window updates like in wine emulator.
- Voxel output utility to render png slices.
- New dIFS formula type, only on machines with SSE2 support (is common).
- Rightclick on 'Calculate 3D' brings up the option for automatic storing the M3I file if done.
- Option to save the text parameters as comment in a PNG image file.
- Lighting options for diffuse color map relative to object and background image added to depth (not blended).
- Bugfix in 24bit SSAO calculation, can change the amount of shadows compared to older program versions!
- Added a navi side-panel for tweaking julia and formula parameters!
- Some older formulas added that i forgot to include.
- Coordinate system can be shown in the navi.
- Mid-position can be taken from the image, to rotate around it or so.
- Program size and position is remembered for next start.


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BeitragVerfasst: 27.01.12, 12:20 
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Mitglied

Registriert: 03.06.06, 15:53
Ich habe im Eingangsposting einige neue Links eingefügt.

Downloads:
Skyzyk's Filter Forge Maps

Tutorials:
Kitchendon's Basic Animation Tutorial
Kitchendon's Voxel Stack Tutorial - How to create textured 3D meshes with Mandelbulb 3D (new)
Theli's Import to Minecraft


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BeitragVerfasst: 01.04.12, 12:01 
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Registriert: 03.06.06, 15:53
Mittlerweile bei Version 1.7.9.1

Zitat:
What is new in version 1.7.9:
- M3i file storing for "big renders" tiles. No batch changing yet.
- New option to get the dynamic fog only on a certain iteration count,
available in the 'Coloring' tab in the main window.
Can also be blended instead of added, as option in the lighting panel.
- Added this and some more values in the navi for changing.
- Tryout to not allowing shut down Windows7 while rendering, could not test.
- Some issues fixed, like loading of older animation m3a files with formulas
that were enhanced with additional parameters.
- Animation option to interpolate a keyframe inbetween.
- Formula update, some with OTrap coloring mode for dIFS.
Caution: If you use the enhanced "cylinderIFS" formula in older program
versions, there will be some of the last values in the formula not
loaded properly when the saved parameter file was done with the old
formula version.

What was new in version 1.7.8:
- Further bugfixes.
- Added DEcombinate methods to mix escapetime formulas with dIFS (see the
new example parameters containing 'mix'.
- Now the ini-file is stored in the programs folder and the formulas are
only read from the initial directory for formulas, so several programs
stored in different folders can work independent from each other.
- Formula and a few parameter update.
- Stereo calculation reworked, should give more accurate results now.
- The slowest thread in calculations gets a higher priority to match
calculation times better. If this causes trouble select 'lowest' thread
priority in the 'Internal' tab.

What was new in version 1.7.7:
- Several bug and glitch removals.
- Replaced the average DE combinate method with an inverting and max comb.
- The animation rendering generates "dummy" output files, so many computers
can render on the same output directory with the "not overwrite existing
files" option checked.
- Big renders output tiles can be "single numbered" used by stitching
programs.
- Maps can be numbered up to 32000 instead of 255.
- Rightclick options on formula tab headers to move and copy formulas.


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BeitragVerfasst: 01.04.12, 12:12 
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Registriert: 03.06.06, 15:53
Neue Sammlung von Color Maps.


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BeitragVerfasst: 27.07.12, 22:11 
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Registriert: 03.06.06, 15:53
Version 1.8.2 Download

Zitat:
Update version 1.8.2:
- Issues with reflections fixed.

Update version 1.8.1:
- Fixed height of new category-panels with nondefault screen DPI settings.
- SSAOr count value does only displayed '1'... fixed.

What is new in version 1.8:
- New compiler, new look.
- Transparency option in postprocessing, amount of it in object colors.
- Stereo function is more accurate.
- New diffuse map options for object coloring.
- Saving also the internal image buffer along with M3I.
- Addition option for lighting like intensity for all lights and background image, usage of downscaled background image for ambient color.
- Drag&drop Png files with internal parameters and textfiles with txt pars on the main window to open the parameters.
- Added euler angles of camera rotation for editing.
- Direct value input in the navigators parameter adjust panel by clicking on the value.
- Sphere and Cylinder IFS formulas with inside radius.
- New formulas from Luca.

Update 1.7.9.3:
- Stereo issue on cuts in stereo mode solved.
- Dyn fog on its max count increased.
- 24 bit SSAO option border reflect value to reduce border issues.
- AO calc time included.
- History folder containing parameters automatically stored.
- "Threadboost" can be disabled in the internal tab.


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BeitragVerfasst: 01.08.12, 11:24 
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Einsteiger
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Registriert: 30.07.12, 23:04
Danke für den Tipp. Ich habe das Programm auch schon ausprobiert und finde es total klasse. Ist wirklich empfehlenswert für alle, die auf dem Gebiet keine kompletten Neueinsteiger sind und sich schnell weiter entwickeln möchten.


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BeitragVerfasst: 01.11.13, 8:40 
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Registriert: 15.07.05, 1:33
Zitat:
Mandelbulb3d v1.8.9 x1 (October 26, 2013)

It's just identical to MB3D last version; just added some public domain M3Maps, some spherical some tileable.
And added my latest formulas. Enjoy

http://www.fractalforums.com/index.php? ... ew;down=50

CL: http://www.fractalforums.com/releases/m ... -v1-8-9-x1

_________________
http://www.denkforum.at/find-new/posts | Plaudersophieren | www.NachDenkSeiten.de | http://happy-groove-hylozoik.blogspot.co.at


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BeitragVerfasst: 10.04.15, 21:53 
Offline
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Registriert: 03.06.06, 15:53
Von 1.8.9 x1 auf 1.8.9 x2

Zitat:
- A huge number of new maps
- A lot of tutorials (see readme folder)
- A lot of new formulas
- Many sample parameters great for learning


http://www.fractalforums.com/index.php? ... ew;down=52


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BeitragVerfasst: 10.02.17, 22:05 
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Mitglied

Registriert: 03.06.06, 15:53
Mittlerweile v1.9.1.

Download: http://www.fractalforums.com/index.php? ... ew;down=64

Neu u.a. das BulbTracer-Modul um Meshes zu erstellen.


Ich habe außerdem diese umfangreiche Tutorialsammlung entdeckt:
The Mandelbulb 3D Master Training Resource Guide


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BeitragVerfasst: 06.12.17, 16:51 
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Registriert: 06.01.02, 18:46
jetzt bei 1.9.9:
http://www.fractalforums.com/index.php? ... oads;cat=5

_________________
Wenn es statt Flüchtlinge jetzt Geflüchtete heißt, muss man statt Schmetterlinge auch Geschmetterte sagen?


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