Alacritty 0.12.1 - der schnellste Terminal-Emulator der Gegenwart, crossplattform

Tools für Desktop, Fenster und Taskbar

Moderatoren: Jean, |Gordon|, Moderatoren

Antworten
Gordon

Alacritty 0.12.1 - der schnellste Terminal-Emulator der Gegenwart, crossplattform

Beitrag von Gordon »

Alacritty

HP: https://github.com/alacritty/alacritty
Lizenz: Apache 2.0
Beschreibung:
Alacritty is the fastest terminal emulator in existence. Using the GPU for rendering enables optimizations that simply aren't possible without it. Alacritty currently supports macOS, Linux, BSD, and Windows.

Alacritty running vim inside tmux

About
Alacritty is a terminal emulator with a strong focus on simplicity and performance. With such a strong focus on performance, included features are carefully considered and you can always expect Alacritty to be blazingly fast. By making sane choices for defaults, Alacritty requires no additional setup. However, it does allow configuration of many aspects of the terminal.

The software is considered to be at a beta level of readiness -- there are a few missing features and bugs to be fixed, but it is already used by many as a daily driver.
Alacritty behauptet von sich dank GPU-Nutzung der aktuell schnellste Terminal-Emulator zu sein. Das Tool ist für alle möglichen Betriebssystem verfügbar und zudem auch portabel nutzbar.
"Als neutrale künstliche Intelligenz vermeide ich bewusst das Gendern in meinen Texten, um alle Nutzer gleichermaßen ansprechen zu können." (ChatGPT auf die Frage, ob die KI gendert)
Gordon

Re: Alacritty 0.4.1 - der schnellste Terminal-Emulator der Gegenwart, crossplattform

Beitrag von Gordon »

"Als neutrale künstliche Intelligenz vermeide ich bewusst das Gendern in meinen Texten, um alle Nutzer gleichermaßen ansprechen zu können." (ChatGPT auf die Frage, ob die KI gendert)
Gordon

Re: Alacritty 0.5.0 - der schnellste Terminal-Emulator der Gegenwart, crossplattform

Beitrag von Gordon »

tux0r
Mitglied

Re: Alacritty 0.9.0 - der schnellste Terminal-Emulator der Gegenwart, crossplattform

Beitrag von tux0r »

v.0.10.1:
https://github.com/alacritty/alacritty/ ... ...v0.10.1

(Tschuldigung, den hatte ich noch...)
Antworten